Rick Falkvinge efter valresultatet

Piratsedlar till 100%

.

ppsedel

I skrivande stund sitter jag och laddar för ett telefonsamtal, som högst sannolikt kommer att bli till flera samtal.

Igår nobbades jag en korrekt placering av valsedlarna på min ort och tog via telefon kontakt med kommunjuristen som håller i frågorna kring EU-valet här hem

ma.

För att göra en lång historia kort: Samtalet slutade med att juristen skulle titta närmare på saken, eftersom vi “naturligtvis” borde få samma behandling som de etablerade partierna.

Det är lätt att bli arg, förbannad, frustrerad, men ett tips är att INTE bli det; man får försöka bita ihop och spela spelet och hoppas på att man i slutändan står som vinnare, såväl i valsedelsfrågan som sett till det slutliga valresultatet.

Jag kommer att uppdatera här i bloggen efter mina samtal. Det finns blanka sedlar att tillgå i samtliga lokaler - använde dem enligt mallen på bilden här ovan. Skriv: Piratpartiet. Inte PP, lägg inte till något namn - vi ska inte bjuda på ogiltiga röster.

Under tiden gäller det att kämpa på och se till att vi kan täcka upp så mycket som möjligt ute i landet. Jag har fullt upp på alla möjliga håll, inte minst i privatlivet, men drar mitt strå till stacken och kommer att göra allt jag kan för att boka upp mig för distribueringen av valsedlar.

Gör det, du med. Det är det värt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Loading...
Loading...