Rick Falkvinge efter valresultatet

Jag heter Börje och jag är pirat

.

 

b-frylmark Jag heter Börje och är pirat. Som i piratpartist. För mig innebär det att jag värnar om min personliga frihet; jag slår också vakt om min familj och deras rätt till integritet.

Jag vill att mina barn växer upp i ett samhälle där friheten är lika självklar som att det finns mjölk i kylskåpet på morgonen - eller vatten i kranen. Jag vill att mina barn ska kunna röra sig fritt, utan att någon myndighet vakar över varje steg de tar.  Och jag vill att mina barn ska veta att jag gjorde allt som stod i min makt för att förhindra en sån utveckling.

De ska veta att jag kämpade för att de skulle ha tillgång till fri kultur och kunskap, till lättillgänglig information.  De ska veta att jag slogs för att de skulle kunna öppna sin e-postklient, medvetna om att varken jag eller polisen eller FRA snokat igenom deras privata korrespondens. De ska veta att jag vägrade acceptera att en privatpoliskår bestående av skivbolagsrepresentanter tilläts slå in dörren och beslagta deras datorer och andra personliga ägodelar.

Därför röstar jag pirat. Därför hissar jag piratflaggan den 7 juni.
PP-black-sail

 

2 kommentarer:

Unknown sa...

jag snor den texten och lägger upp på min facebook profil :)

Börje Frylmark sa...

Självklart ska du göra det! :)

Skicka en kommentar

Loading...
Loading...