Rick Falkvinge efter valresultatet

Riiiiiing! Riiiiiiing!

.

bea_ringer

Om man får för sig att rösta på Hökis eller någon annan så ringer de upp och påminner imorgon, på valdagen. Ja, det är alltså frågan om ett automatiskt samtal med en förinspelad förbudsivrare, för dels har de förstås inte tid att sitta och ringa upp alla väljare…

… och dels vet de inte hur man har närkontakt med medborgarna.

Jag blir lite sugen på att kryssa i en påminnelse, det stränga alternativet, mest för att höra om tant Beatrice kommer att ha mage att anklaga mig för att vara knarklangare. Eller kanske rent av pedofil.

Ingenting förvånar mig längre.

 

3 kommentarer:

Marcus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marcus sa...

Meh, jag tyckte det var en ganska smart idé även om automatiserad. Man kan ju inte såga precis allting bara för att inte pirater kom på det först. =)

Unknown sa...

Hmm... jag skriver väl ingenstans att det INTE är en smart idé? Det är ingen sågning, utan en ren betraktelse.

Vi pirater har ett betydligt bättre sätt att närma oss väljarna. Det kallas kommunikation ;)

Skicka en kommentar

Loading...
Loading...