Rick Falkvinge efter valresultatet

… som fan läser bibeln.

.

pitea_debattart

Två sossekvinnor i norr skriver ett debattinlägg i Piteå-tidningen och sällar sig till skaran av smutskastarmobben. Och visar med sitt inlägg att det varken läst eller förstått vad Piratpartiet står för.

Morgonblaskan här hemma bjöd även den på ett märkligt inlägg, som med all säkerhet författats av en lokal politiker. Eller är det bara jag som tycker att det är motsägelsefullt och osannolikt att en potentiell pirat skulle överge piratrösten för att istället ge den till sossarna för att de “kan tänka sig att värna om integriteten”??

insandare 

I valtider bombas tidningarnas debatt- och insändarsidor av inlägg från politiker, maskerade som vanliga “gräsrötter”. Jag vet, för jag har själv en gång i tiden satt min kråka under en text som i själva verket skrivits av någon annan. Men den var inte lika genomskinlig som den här ovan.

Snart söndag. Snart valdag. Och jag måste instämma i Carola Hägg… f’låt - Ella Bohlins uppmaning till församl… f’låt igen - till medborgarna:

– Det är jätteviktigt att gå och rösta för tycker inte du någonting så tycker någon annan någonting åt dig. Och tyvärr har vi sett rapporter från Storbritannien om att främlingsfientliga och populistiska krafter börjar ta mark och det är vad som händer vid ett lågt valdeltagande. Därför hoppas jag att varenda svensk reser sig från sofflocket och gör sin demokratiska plikt på söndag. Det gör faktiskt skillnad vilka som sitter i parlamentet.

Jag håller för en gång skull med Ella, ord för ord. Och jag hoppas att ni alla gör allt för att Ella och hennes vänner får stanna hemma i Sverige. Ni gnälliga tjockis-mammor ute i landet glömmer väl inte bort att rösta?


Edit: var tvungen att stryka en del för det var liksom nästan lite under bältet, lite Aftonbladet över det hela. Förlåt. Det var dumt.

2 kommentarer:

Nicklas sa...

Insändaren känns ju nästan som en ren parodi.
Har personen inte förstått att prostitution och narkotikahandel är NATIONELLA problem som inte styrs av EU.
"..sossarna som kan TÄNKA SIG att värna om..." Jag skulle kunna TÄNKA MIG att sluta äta godis också, men att GÖRA det är en annan sak.

börje|frylmark sa...

Nicklas, det är precis det jag menar - det var nog den mest uppenbara fejkinsändaren jag sett på länge! :D

Skicka en kommentar

Loading...
Loading...